Prowadzimy zajęcia o charakterze dydaktyczno-wyrównawczym, w toku których odbywa się wyrównywanie braków, powtarzanie i utrwalanie wiadomości. Zajęcia organizowane są dla uczniów, mających opóźnienia w opanowaniu programów przedmiotów wynikających z podstawy programowej dla danego etapu kształcenia.
System klasowo – lekcyjny powoduje, że dzieci, które mają poważne problemy z przyswojeniem wiedzy, nie są w stanie opanować minimum programowego. Źródła niepowodzeń są różne, a zatem i sposoby oddziaływań muszą być zróżnicowane. Trudności w uczeniu mogą pojawić się na różnym etapie edukacyjnym ucznia. Czasami uczeń wkłada dużo wysiłku w naukę, a efekty są mierne, uczeń otrzymuje słabe oceny.
Opieką dydaktyczno – wyrównawczą należy objąć ucznia jak najwcześniej, najlepiej byłoby dla dziecka, aby objęte zostało wyrównywaniem braków już w grupie 6- latków oraz w nauczaniu zintegrowanym.
Prowadzący zajęcia edukacyjne:
- usprawnia zaburzone funkcje bazując na funkcjach niezaburzonych
- powtarza materiał programowy i go utrwala
- pomaga wykonać prace domowe
- przygotowuje do sprawdzianów i testów kompetencji
- akceptuje dziecko
- stwarza atmosferę bezpieczeństwa i tolerancji
W ten sposób prowadzący dąży do tego, aby dziecko:
- nie bało się danego przedmiotu,
- umiało określić zagadnienie, którego nie rozumie
- nadrobiło zaległości z danego materiału
- zminimalizowało swoje niepowodzenia szkolne.